Information om området

Hvert barn er noget særligt - med egen personlighed, egne evner og mål i livet.

Med udgangspunkt i sundhed, gode relationer og med inklusion i højsædet er alle vores børn vigtige og velkomne.

Pædagogisk arbejder vi med barnets ressourcer og potentiale. Vi arbejder med inspiration fra ressource fokuseret teorier, hvor det jeres barn er og kan, samt dets muligheder er i fokus.

Jeres barn påvirkes af den kultur og de relationer, som det er en del af. I vores, område Ganløse/Slagslunde, har vi et særligt fokus på den voksnes rolle og ansvar i relationen.

Vi efteruddanner vores medarbejder, i samarbejde med UCC i ICDP, som er en efteruddannelse i relationskompetence.

De voksne, som omgås jeres barn i dagligdagen, har ansvaret for at skabe gode relationer mellem alle vores børn i børnegrupperne, og at jeres barn oplever, at det har gode relationer og en positiv kontakt med de voksne, som omgiver jeres barn i hverdagen.

Området er underlagt FN's børnekonvention og Dagtilbudsloven.

VIDEO: se videoen "Film fra området Ganløse:Slagslunde" på YouTubes hjemmeside.